Skip to main content
home-page

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

We willen een veiliger en bereikbaar plein. Wat is jouw feedback op het circulatieplan, de fietsstraten en de zone 30?

58
13
Geef zelf je opmerking

Deze opmerkingen werden reeds ingediend

Willekeurig
Populair
Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen
Extra volume wagens stationsstraat
Mijn vermoeden is dat door de doorgang van de pastoriestraat naar de oudstrijdersstraat in die richting te verbieden er een heel deel bestuurders extra van het al drukke kruispunt stationsstraat/verbindingsweg gebruik zullen moeten maken. In de spits en bij gesloten brug zal dit vermoedelijk heel wat extra ongemak veroorzaken. Mogelijk eerst een proefopstelling ?
Rosa V.
0 0
Log in om te stemmen
Zone 50 Hoogveldweg
In het circulatieplan is er ook een verandering in de snelheidsbeperking in de Hoogveldweg. Zone 70 wordt hier zone 50. Ik stel me hier enorm veel vragen bij. Dit deel van de Hoogveldweg ligt buiten de bebouwde kom, er ligt een mooi fietspad naast dat van de baan afgescheiden is door een haag en aan de andere kant is er een voetpad dat afgescheiden is door parkeerplaatsen. Persoonlijk zie ik er weinig nut in om deze verdere snelheidsbeperking op te leggen en gaat dit tot veel frustratie leiden bij bestuurders. Zeker als men veel verkeer door het circulatieplan langs hier gaat leiden.
Kenny H.
0 0
Log in om te stemmen
Schoolstraat
Ik vrees dat de Schoolstraat een sluipweg gaat worden voor de mensen die vanuit richting Mechelen komen om zo het verkeerslicht kruispunt Oudstrijdersstraat-Hoogveldweg te omzeilen. Het is nu soms al een probleem tijdens de spits(school)uren aan het schooltje, ook vele garagepoorten/uitritten worden op dat ogenblik gebruikt als parkeerplaats.
Lut L.
0 1
Log in om te stemmen
Parkeerplaatsen / Doorgang van KAN. MUYLDERMANSLAAN richting Stationstraat .
Beste, het is een mooi project.
Dirk P.
0 0
Log in om te stemmen
Schuine PARKEERPLAATSEN / Doorgang Kan. MUYLDERMANSLAAN eenrichting naar Stationstraat , Wipstraat.
Beste, mooi project . Alleen stel ik vast dat er nog minder parkeerplaatsen zijn dan nu . Mijn zaak is op nr245 en erzijn momenteel 10 plaatsen tussen stationstraat en wipstraat op het plan slechts 9 . Waarvan 3/4 wordt ingenomen door bewoners men kan dit oplossen door schuine parkeerplaatsen om alzo de plaatsen aanzienlijk te verhogen, het voetpad kan men eventueel afbakenen met groene beplanting. Om het centrum te ontlasten van het verkeer van Tisselt op de Westdijk is het interessant om een doorgang te maken in de Kan. MUYLDERMANSLAAN eenrichting naar Stationstraat . Hierdoor ontlast men de Kerselaarlaan en een vlottere circulatie waarbij men de wipstraat eveneens eenrichting kan maken . Klanten zijn al jaren vragende partij om meer parking ! Nu is de mogelijkheid om het op te lossen Dank u bij voorbaat .
Dirk P.
0 0
Log in om te stemmen
Rekening gehouden met inwoners centrum?
Ik vraag me af of er rekening gehouden is met de noden van de inwoners in het centrum. Het is natuurlijk heel positief dat er meer groen komt in het straatbeeld en dat er gekeken wordt naar de veiligheid van de zwakke weggebruiker. Waar de inwoners van het centrum nu via de Pastoriestraat en de Mechelseweg naar vb. de Post en Ramsdonk kunnen, wordt dit punt nu geblokkeerd. Indien men met het circulatieplan naar de Post zou willen, zijn er 2 mogelijkheden: men kan via de Stationstraat en de Schoolstraat of men kan via de Bormstraat en de Boneveldstraat. Beide opties zorgen ervoor dat het in deze straten een heel pak drukker gaat worden. Ik zou persoonlijk ook voor de optie gaan om het pleintje voor de kerk te verkleinen zodat inwoners van het Centrum toch langs daar naar De Post, de Carrefour,... kunnen rijden. Eventueel eerst een proefopstelling voor er aan de werken wordt begonnen zodat de gemeente er een beeld krijgt van het aantal bewegingen dat dit teweeg brengt.
Kenny H.
0 0
Log in om te stemmen
Mooie plannen!
Ik kan alleen maar hopen dat de meeste Kapellenaren zich hier kunnen in vinden, want dit komt de dorpskern absoluut ten goede! Mooie plannen en visie.
Kurt v.
0 0
Log in om te stemmen
Organisatie markt
Wat is het idee voor het plaatsen van de kramen op de markt op donderdag ? Wordt er rekening gehouden dat wanneer bv de kramen verder komen dan het kruispunt van de Mechelseweg en de Marktstraat, dat je heel het verkeer vastzet doordat de straten slechts één richting zijn ? De enige straat om het dorp uit te rijden is dan de Stationsstraat.
Nick D.
0 0
Log in om te stemmen
Fietsersstraat best = 1 richtingsstraat voor aut'os
De fietsstraten zijn een zeer goede evolutie. Ik heb er te lande al veel doorkruist met de wagen. Uit ervaring heb ik enkel mijn bedenkingen wanneer autoverkeer in beide richtingen mag rijden zoals nu voorzien in de oudstrijdersstraat en de Stationsstraat. Daarom zou ik eerder kiezen voor 1 richting naar de kerk toe voor de Oudstrijdersstraat en 1 richting uitgaand verkeer voor Stationsstraat.
Lennert V.
0 0
Log in om te stemmen
zeer goed initiatief maar toch een paar bedenkingen met het circulatieplan
ikzelf woon niet in het centrum mar rij dagelijks met de fiets door het centrum en zal als fietser geen enkel probleem hebben met de nieuwe situatie voor aoutobestuurders is dit een ander verhaal. ik vind dat alle toegangswegen naar de markt dubbel richting moeten blijven omdat men het verkeer verdubbelt in de éénrichtingstraten. ik zou alleen de mechelseweg en schoolstraat als éénrichting voorzien. zoals de mechelseweg nu voorzien is zullen op het begin en het einde van de school lange files staan. zeker bij slecht weer
Juul S.
0 0
Log in om te stemmen
The good the bad and the ugly van dit plan. (1)
The Good: 1. Dit plan vertrekt vanuit een visie. Geen plik-plok, maar een totaalconcept. Een verhaal. De ambitie is om het centrum beter en aantrekkelijk te maken. Dat is heel sterk in dit plan. 2. De ideeën voor de heraanleg van het marktplein zijn naar mijn mening zeer geslaagd. Laat ons eerlijk zijn, het marktplein ligt er vandaag wat troosteloos bij en doet soms denken aan Oost-Berlijn voor de val van de muur. 3. Het afwateringsplan is een niet alleen een goed idee, het is hoogst noodzakelijk. 4. De ambitie om de veiligheid van de schoolgaande jeugd te verhogen kan je alleen maar toejuichen.
Dann R.
0 0
Log in om te stemmen
Prima voorstel, goed uitgewerkt - wat met parkeren voor de deur voor electrische auto's om die thuis te kunnen opladen? Hoe gaat de (terechte) snelheidsbeperking afgedwongen worden? Het moment om voorgevelisolatie voor de woningen op het Marktplein / Mechelseweg mee op te nemen in het plan.
Een aantal parkeerplaatsen voor huizen zal er moeten aan geloven - het is niet anders. Wat met het opladen van een electrische auto aan je huis waar dat nu nog kan? Wat met laden en lossen? De snelheidsbeperking en de fietsstraten zijn uitstekende ideeen en zouden onverkort moeten uitgevoerd worden (ga maar eens elders kijken om te weten dat dit fantastisch werkt :-) ). Uitdaging zal zijn om de regels ook af te dwingen. Enkel met herinrichting van de wegen zal dit niet lukken. Benieuwd naar de visie hierop. Een groot aantal woningen in de zone is meer dan 40 jaar oud. Het moment om voorgevelisolatie eenvoudig mogelijk te maken door toe te laten de gevel 10 cm naar voor te laten komen op eenvoudig verzoek. Spouwmuurisolatie werkt niet overal/altijd en is bouwtechnisch niet ideaal. Ambitieus plan voor de gemeente - doen!!
Marc V.
0 0
Log in om te stemmen
Als ik van regio Westdijk naar de Kuiermansstraat wil dan kan dat enkel via een hele omleiding dwars door de dorpskern.
Het circulatieplan zoals het nu is uitgetekend is het tegenovergestelde van de creatie van een autoluwe dorpskern. In het bijzonder worden alle auto's komende van zone Westdijk NAAR/DOOR de dorpskern geleid wanneer men richting Kuiermansstraat (toch één van onze grote verbindingswegen) wil. Dit alles behalve autoluw voor de dorpskern en bovendien zijn al die extra kilometers die hierdoor moeten worden afgelegd alles behalve milieuvriendelijk. Misschien toch hier en daar tweerichtingsverkeer toelaten bv. stuk Mechelseweg tsn Westdijk en Stationsstraat.
Ilse D.
0 0
Log in om te stemmen
kruispunt kerk en doorsteek naar centrum (en terug)
aanleg van het plein liefst zo aanpassen dat fietsers/brommers de bocht niet meer kunnen afsnijden door het terras van het cafe te gebruiken als doorgang
Denise A.
0 0
Log in om te stemmen
Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg
Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg. Al het verkeer dat vanuit het ruime centrum naar de Verbindingsweg wil rijden moet zich via de straten rond het Marktplein een weg zoeken naar de Stationsstraat. Iedereen die naar drankhandel Persoons gaat om bakken bier en frisdrank in te slaan - helaas is de fiets daarvoor niet echt een alternatief - kan enkel weg komen ofwel via (het versmalde gedeelte van) de Westdijk, ofwel via de Wipstraat en Schuttershofstraat naar de Kerselaarlaan of de René Swaelussstraat. Als je de enkelrichting in de Mechelseweg tussen de Stationsstraat en de Westdijk zou omdraaien, en evt ook in de Schuttershofstraat, dan kan het verkeer het centrum binnen rijden via de Oudstrijdersstraat, Pastoriestraat en Kerselaarlaan, en zonder teveel omwegen buitenrijden via de Stationsstraat.
Leo N.
0 2
Log in om te stemmen
Wekelijkse markt verschuiven naar de Mechelseweg is dit wel realistisch
In het voorstel wordt ook gesproken over het verplaatsen van de wekelijkse markt naar de Mechelseweg. Indien de marktramen ook tussen de Stationsstraat en Marktstraat worden opgesteld blokkeer je gans het centrum als je vasthoudt aan het circulatieplan dat nu voorligt. Ook zal de verplaatsing van de wekelijkse markt ervoor zorgen dat de parking achter De Kring niet meer kan gebruikt worden op donderdag. Wij kunnen begrijpen dat er enkelrichting wordt ingesteld in bepaalde straten maar vinden het geen meerwaarde dat het ook gebeurt in o.a. de Swaelusstraat, Otto De Mayerstraat, Zetselstraat. Het circulatieplan zoals het nu voorligt zorgt ervoor dat inwoners van het centrum die in het gebied wonen waar het circulatieplan geldt steeds moeten omrijden om het centrum te kunnen verlaten.
Pascale M.
0 1
Log in om te stemmen
Feedback op circulatieplan met betrekking van de Wipstraat
Sinds de ingebruikname van de appartementsblokken en vooral het rusthuis Paaleyck aan de K.Muyldermanslaan is het in onze straat erg druk geworden. Niet alleen is het verkeer sterk toegenomen, ook de parkeergelegenheden zorgen voor extra druk. Eindeloos moeten wagens schipperen om mekaar in beide richtingen te kunnen laten rijden. Dit zorgtvoor frustratie en occasioneel voor agressie. Daarom zijn we er met de hele buurt van overtuigd dat eenrichtingsverkeer, vanuit de K.Muyldermanslaan naar de Mechelseweg een drukverlagend effect zou hebben. We hebben dit besproken met alle bewoners en omwonenden van onze straat. Ik ben zo vrij geweest hiervoor een plannetje op te stellen ter verduidelijking. (als bijlage)
Kevin D.
0 1
Log in om te stemmen
Leuk om te zien hoe onze gemeente een mooi, groen centrum zal krijgen waar je met plezier wat meer tijd zal doorbrengen. Ik heb enkel mijn bedenkingen bij de manier waarop het éénrichtingsverkeer is georganiseerd.
Bewoners van de Schuttershofstraat (tussen R. Swaelusstr. en Kerselaarlaan), die vanuit Tisselt komen, worden nu via Otto De Maeyerstr. - Marktplein én Mechelseweg gestuurd om in hun straat te geraken. Verkeer dat op dit moment niet in de Mechelseweg moet zijn, maar volgens deze plannen wel. Om het verkeer in Mechelseweg (en het centrum in het algemeen) te beperken, lijkt het me beter om van de Schuttershofstr. tussen de R. Swaelusstr. en Kerselaarlaan dubbele richting te maken. Op die manier kunnen ook de schoolbussen (vanuit Tisselt) het zwembad bereiken zonder dat ze in de Mechelseweg moeten zijn. Het éénrichtingsverkeer volgens de huidige plannen zorgt er ook voor dat de parkeerplaatsen in de Schuttershofstr. links van de rijrichting komen te liggen. Hierdoor wordt een gevaarlijke situatie gecreëerd wanneer auto's vanuit deze parking willen invoegen op straat, maar geen zicht hebben op fietsers die vanuit tegenovergestelde richting komen aangereden (aangezien zij wel in 2 richtingen kunnen fietsen).
Sara L.
0 0
Log in om te stemmen
Proficiat met jullie plannen voor de vernieuwing van het Marktplein en de Mechelseweg. Ziet er mooi uit. Ik maak mij vooral zorgen over de manier waarop het eenrichtingsverkeer is ingepland.
Ik woon zelf in de Rene Swaelusstraat. Als ik richting Londerzeel wil rijden moet ik thuis vertrekken, rond het marktplein rijden, dan de Marktstraat in, dan de Mechelseweg, dan de Stationsstraat en dan de Verbindingsweg. Voor richting Willebroek moet ik ook eerst rond het Marktplein rijden, dan de Marktstraat in, de Mechelseweg, de Schuttershofstraat, de Kerselaarlaan en zo naar de Westdijk. Dit lijkt mij niet echt de bedoeling van een circulatieplan als je zelf door de straten wordt gestuurd waar men het verkeer wil beperken. Ook stel ik mij vragen hoe de bussen met leerlingen uit Willebroek aan het zwembad moeten geraken. Het zou al een oplossing zijn moesten we in het stukje Otto De Mayerstraat tussen de Markt en de Kerselaarlaan in twee richtingen mogen rijden.
Els S.
0 0
Log in om te stemmen
Eenrichting Wipstraat
Als ex inwoner van de Wipstraat schrijf ik dit bericht in de naam van mijn ouders, famillie Di Natale en bewoners van de Wipstraat. Ze hadden graag gehad dat er in de Wipstraat ook een enkele richting voorzien wordt. Dit om meer veiligheid voor fietsers te creëren en om de doorgang voor auto’s te vergemakkelijken. Alvast bedankt.
Antonia D.
0 0
Log in om te stemmen
Óók de Wipstraat éénrichtingsverkeer !
Het idee van de Wipstraat, waarin ik woonachtig ben, een éénrichtingstraat te maken is geen nieuw idee. Onze buur Keven D.P. kwam al langer met het idee en nodig onderzoek en dialoog. Meer en meer raakten alle bewoners overtuigd dat dit een groot verschil kan maken in de vlotte en vooral veilige circulatie in en rondom onze straat. Na de komst van rusthuis Paaleyck is het verkeer enorm toegenomen. Dagelijks moeten mensen met hun wagen een praktijktest achteruit rijden doorstaan omdat een tegenligger al verder in de straat was dan zijzelf. Gezien het geplande éénrichtingsverkeer in de Schutterhofstraat zou een uitbreiding naar de Wipstraat (van Kan. Muyldermansstraat > Mechelseweg) een absolute troef zijn. Het (zou absoluut een gemiste kans zijn mocht men dit niet doen. Net als de tegenoverliggende Schutterhofstraat is de Wipstraat een dermate smalle straat dat verkeer in twee richtingen onmogelijk is door de druk bezette parkeerplaatsen. Het is niets nieuw dat de gemoederen tussen automobilisten hier hoog oplaaien. Grijp de kans!
Koen P.
0 0
Log in om te stemmen
Circulatieplan Kapelle O/D Bos
Als je in Londerzeel rijdt, al zeker rond de schoolperiodes is het daar levensgevaarlijk. Onlangs is er zelfs een meisje van rond de 12 jaar bijna onder de bus gereden. Omdat ze als fietster de voorrang niet verleende die ze moest. Dit is mijn punt. En zone 30 - fietsstraat - eenrichtingsverkeer is allemaal in orde. Maar dan moet het voor de fietsers OOK eenrichting zijn. Dan moeten zij OOK voorrang verlenen. Zij wanen zich koning v/d baan en maken het soms net eens zo gevaarlijk voor hunzelf als voor de autobestuurder omdat ze de zwakke weggebruiker zijn. Daarom wil ik vragen om toch met deze zaken rekening te houden. Tenslotte gaan voor ons jaarlijks de taksen enorm omhoog en niet voor hun. En we zijn deze tijd al verplicht een nieuwe auto te kopen of je mag er toch niet mee rond rijden. Zo zie je maar dat we niet meer zo ongezond rijden naargelang de veel te dure taksen die enkel maar stijgen. We zijn niet zoals Londerzeel. Er zijn veel minder fietsers. Denk dus zeker ook aan de automobilisten.
Charlotte D.
0 0
Log in om te stemmen
Zone 30
het spijt me maar ik ben geen fan van Zone 30. Dit is marginaal sneller dan te voet gaan. Indien je ook maar even afgeleid bent, ben je over die snelheid. Ik ben akkoord dat auto's ondergeschikt moeten zijn in dorpskernen, maar ik voel meer voor ontrading. De "plein" verbinding tussen de Oudstrijdersstraat en de Pastoriestraat vind ik bijvoorbeeld een zeer goed voorbeeld daarvan.
Werner V.
0 0
Log in om te stemmen
Probleempje met enkel riching otto de maeyerstraat
Voor de inwoners van de René Swaelusstraat zou het schrappen van de enkele richting van de Otto de Maeyer straat van aan de markt to aan de kerselaerlaan een enorme verbetering opleveren met het oog op verplaatsingen richting tisselt/ramsdonk. Een andere optie is het behouden van tweerichtingsverkeer in de René Swaelusstraat.
Yves V.
0 1
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen